Houdini Engine dla Unity - instalacja :)

Cóż to takiego ?

W największym skrócie, Houdini Engine to plugin do Unity umożliwiający „interaktywne” korzystanie w Unity, z assetów przygotowanych w Houdinim.

Przykład wykorzystania assetu CurveDecorator znajdziesz np. w tym filmiku.

Fajne ?
Bardzo ! 🙂

Ale zaczynamy od początku, więc instalacja:

Po pierwsze Unity: – wchodzimy na unity3d.com, pobieramy (w tym momencie aktualna wersja to 5.1.1) i instalujemy.

Po drugie Houdini: – z sidefx.com – Houdini Engine był testowo dostępny również dla wersji Apprentice (darmowej), ale to się już skończyło i potrzeba przynajmniej Houdini Indie – i do tego się będę odnosił.

Instalacja :

Wszystko standardowo: „Dalej, Dalej, Akceptuj Akceptuj” 🙂 nie zapominamy tylko o zaznaczeniu Houdini Engine for Unity 5+ 64 bit:

1

I już po chwili mamy pierwszy sukces czyli:

2

Co dalej ?

Uruchamiamy Unity, tworzymy nowy projekt i wybieramy Assets -> Import Package -> Custom Package…

Lokalizujemy paczkę:

w OSX znajdziemy ją w /Users/Shared/Unity/Houdini_Engine_Project_wersja_Houdini/  (aktualnie 14.0.361)

w Windows to będzie prawdopodobnie: C:UsersPublicPublic DocumentsUnity ProjectsHoudini_Engine_Project_wersja_Houdini/

wybieramy: houdini-engine.scripts.unitypackage

3

Klikamy Import i …czekamy 🙂

Po zaimportowaniu pojawi się nowe menu: Houdini Engine, ale dla pewności restartujemy Unity 🙂

By zatestować czy wszystko działa, kopiujemy OTLS i Resources z katalogu, z którego instalowaliśmy paczkę (czyli: /Users/Shared/Unity/Houdini_Engine_Project_wersja_Houdini/ ) do katalogu Assets naszego projektu. W Assets->OTLS->Samples pokażą się cztery przykładowe assety: CurveDecorator, EverGreen, MeshDecorator i  StarshipDoors. Przeciągamy na scenę i usiłujemy zorientować się o co w tym chodzi 🙂

Poniżej scena z wczytanym StarshipDoors:

4

… a już niebawem tworzenie własnych prostych assetów w Houdinim 🙂

 

 

Dodaj komentarz